Genel olarak, mobil uyumlu (responsive) bir web sitesi tasarımı kullanmak en iyisidir, böylece masaüstü için yaptığınız tüm SEO düzeltmeleri hemen mobil cihazlarda kullanılabilir. SEO ana sayfası söz konusu olduğunda, mobil uyumluluk testini çalıştırmalı ve tüm hataları düzeltmelisiniz. Bu, mükemmel ana sayfanız olsa bile, yüklenmesi çok yavaşsa, ziyaretleri ve müşterileri kaybedeceğiniz anlamına gelir.
- Bu etiketlerin her biri kullanıcılar için web sayfalarında görsel olarak metinlerin belirginleşmesini sağlar.
- Web sitesi sahiplerine her zaman web sitelerini bir piramit olarak hayal etmelerini tavsiye ederiz.
- Ana sayfa için H1 etiketini ayarlama seçeneğiniz varsa, bazı ilgili anahtar kelimeleri de eklediğinizden emin olun.
- Başarılı bir şekilde gerçekleştirdiğiniz optimizasyon sitenizin arama motorlarında yüksek sıra almasını ve sitenizin kullanıcılar gözünde rakiplerine oranla daha fazla değer elde etmesini sağlayacaktır.
Ana Sayfadan Her Sayfaya Link Vermek Doğru mu?
Çünkü eğer arama motorları ya da kullanıcılar çok çaba göstermek zorunda kalırsa bu durum SEO açısından sitenize kötü yansır. Arama motoru pazarlamacılığı ile uğraşan uzmanların pek çoğu, web sitenizin derinliklerinde üç tıklamadan daha fazla sayfaya bağlantı vermekten kaçınmanız gerektiğini önerir. Bu nedenle, dahili bağlantılar eklerken bunun seçtiğiniz hedef için geçerli olup olmadığını kontrol edin. Google, web sitelerini taramak için kendi botunu etkin bir şekilde kullanarak dahili bağlantıları izler ve takip eder. Ayrıca, Google bu botları sitelerin ana sayfasına girmesi için programlar ve botlar karşılaştığı bağlantıları takip ederek site haritalarını çıkarır ve bağlantıları izlemeye başlar.
Yılı Yöneticilikten Ayrılanların Yeniden Yönetici Olarak Görevlendirilmesi Kapsamında İtiraz
Bu bot, web sitesinin ana sayfasına gelir, sayfayı işler ve ilk bağlantıyı takip eder. Bağlantıları takip ederek Google, çeşitli sayfalar, yayınlar ve diğer içerikler arasındaki ilişkiyi çözebilir. Bu şekilde Google, sitenizdeki hangi sayfaların benzer bir konuyu kapsadığını öğrenir. Çoğu zaman merak edilen bu soruya verilecek cevap da aslında hepimiz için oldukça önem arz ediyordu. John Mueller ana sayfadan her sayfaya link vermek Google arama motoru botlarının web sitesinin yapısını anlayamayacağı ve odağın etkisini azalttığını söyledi.
Ayrıca muhtemelen web sitenizde SEO için önemli olmayan bağlantılara sahipsiniz. Örneğin, ana sayfada müşterileriniz için bir giriş bağlantınız varsa, bağlantı değerini giriş sayfanıza sızdırmak istemezsiniz – bu sayfanın arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması gerekmez. Bazı web siteleri, kullanıcıların ve arama motorlarının siteyi bulmasını sağlamadan yeni içerik yayınlama eğilimi gösterir. Bunu yapmadan önce, sıralama akışını ve görünürlüğü arttırarak eski sayfalarınızdan bu yeni sayfalara birden fazla bağlantı sağlayarak kullanıcılarınızı yönlendirin. Bir kullanıcı olarak, herhangi bir web sitesine ilk kez girdiğinizde nereye tıklayacağınızı bilmiyorsanız bu kötü kullanıcı deneyimine sebep olur. Dahili bağlantılar kullanmak, bir kullanıcıyı web sitenizde mantıklı bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olur.
Arama motoru optimizasyonuna yönelik çalışmalar için alt metin yalnızca görüntünün amacını tanımlamak için kullanılmaz. Aynı zamanda alternatif metinle alakalı anahtar kelimeleri dahil etmek için kullanılabilir. Alt etiketinin sadece bir anahtar kelime listesi veya anahtar kelimelerle doldurulmuş bir cümle eklemek için kullanılmadığının önemi hatırlanmalıdır. Kullanıcıların isteğine bağlı olarak web sitesi görüntülerine alternatif metin Purchased links, links from the main page, mass linking – telegram @seo_linkk eklenebilir. Alternatif Metinler, resimleri göremeyen web sitesi ziyaretçilerine yardımcı olmak için görüntülere alternatif metin eklenmesi web sitenizin Erişilebilir kapasitesini arttırır. Hangi alt niteliğin iyi, hangisinin kötü olduğunu anlamamıza yardımcı bir yoldan bahsedecek olursak.
Sabancı Üniversitesi özgün, program seçme özgürlüğü sunan bir öğrenim sağlar.Böylece farklı disiplinleri deneyimledikten sonra ilerlemek istediğiniz alanı seçebilirsiniz. Sabancı Üniversitesi’nde bir konuya çok farklı açılardan bakabilmeyi önemseriz. Böylece, öğrencilerimiz farklı fakültelerden dersler alarak bakış açılarını genişletebilirler.
Günümüzde web siteleri boyut ve karmaşıklık açısından büyüdükçe, sahipsiz içerik birçoğu için bir sorun haline geliyor. Sahipsiz içerik, web sitenizdeki, onlara işaret eden dahili bağlantıların bulunmadığı sayfaları ifade eder. Bu bir sorundur, çünkü Googlebot’u bu sayfalara yönlendirecek herhangi bir dahili bağlantı olmadan, arama motorları bunları bulup dizine ekleyemez. Dahili bağlantı kurmanın temel amacı, sitenizin en önemli sayfalarına kullanıcı trafiği çekmektir. Bu sayfalar, okuyuculara isterlerse bir ürün isterlerse de bir hizmet olsun, onlara hangi içerikleri sunabileceğinizi gösterir.
Bağlantı metinlerinde neredeyse her zaman aynı anahtar kelime grubu içeren yeterli sayıda dahili bağlantıya sahip siteler bulursunuz. Hedef anahtar kelimelerinize ve onların varyasyonlarına odaklanmak iyi gibi görünse de aşırı optimizasyon yapmak sıralamanıza zarar verebilir. Bu nedenle anahtar kelime bağlantı metni kullanmayı minimumda tutmanız gerekir. Başka bir deyişle, zaman zaman dahili bağlantılarınızı gözden geçirmeli ve daha yeni yayınlanan sayfalara yönlendirmek için eski sayfalardan linkler vermelisiniz.
Veya, ürün sayfalarını yakınlaştırmaya çalışıyorsanız, derin bağlantılarla en çok satanlar bloğunu ekleyebilirsiniz. Yukarıdaki örnekte, ilk etapta kategorilere ayrılmış sayfalara doğrudan bağlanan ürünleri görüyorsunuz. Site yapısında 3 tıklama derinliğine gidildiğine, Google’ın taraması için sayfalara ayrılan ürünlerin sayıları da katlanarak artıyor. Bunu yaparak, puanın ne kadar yüksek olduğuna bağlı olarak hangi sayfaların daha önemli olduğunu gösteren bir ‘bağlantı grafiği’ oluşturur. Artık iç bağlantıların ne olduğu ve SEO için neden çok önemli olduklarını öğrendiniz, şimdi bunların harici bağlantılardan nasıl farklı olduklarını görelim.